Cărți pentru campanii politice sau civice

C

De mai multe ori mi s-a cerut să recomand cărti pe tema comunicare in campanii politice sau civice.

Așa că m-am gandit sa scriu articolul acesta pentru a-mi fi mai ușor pe viitor și pentru a-l putea actualiza din când în când.

Daca aveti sugestii de lecturi in acest domeniu le puteți lăsa in comentarii, cu o scurta descriere, nu doar titlul.


On Writing Well – William Zinsser

 Este practic cartea esențială pentru cei care vor să scrie non-ficțiune, de la emailuri la documentații stufoase, trecând prin comunicate formale sau informale.


On Speaking Well – Peggy Noonan (cu varianta Simply Speaking tot a lui Peggy Noonan, o carte ceva mai veche în care se regăsesc cam aceleași idei)

 Peggy Noonan a fost unul dintre principalii scriitori de discursuri ai lui Regan și apoi ai lui Bush Sr, editorialist Wall Street Journal, consultant pentru mulți CEO mari.

 Este o carte care se dorește a fi omoloagă lui On Writing Well, dar pentru vorbit. Foarte multe sfaturi extrem de practice.


 Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community – Robert D. Putnam

 Este mai degrabă o carte de analiză socială, decât de teorie sau practică politică, însă ridica problema fragmentării comunităților și a retragerii persoanelor din viața comunitară, ceea ce generează probleme de rezilientă a democrației. Și noi avem această problemă de neimplicare în România și de aceea e o carte care merită citită. În curricula academică americană este una dintre cele mai recomandata cărți, an de an.


 Branding the Candidate: Marketing Strategies to Win Your Vote – Lisa D. Spiller

 O carte de comunicare politică strategică, cu declinări apoi în online, PR, media relations, evenimente, discursuri, research, segmentare de mesaje.


Campaign Craft: The Strategies, Tactics, and Art of Political Campaign Management – Michael Burton 

 O analiză foarte practică a “bucatariei” campaniei, cu exemple din 2006-2008, care ia în calcul inclusiv campanii mici (locale, statale)


Lend Me Your Ears: Great Speeches in History – William Safire

 Safire este unul dintre cei mai mari scriitori de discursuri politice ever (al lui Nixon). 

 Cartea asta (foarte masivă) trece prin circa 100 de discursuri, grupate pe categorii. Fiecare discurs are o scurtă introducere făcută de Safire care explică ce e interesant de învățat.


Get Out the Vote: How to Increase Voter Turnout – Donald P. Green

 Analizează și vine cu sfaturi practice pe partea de mobilizare la vot (partea de final a campaniei și day of vote), partea la care în România suferim cel mai mult.


Why David Sometimes Wins: Leadership, Organization, and Strategy in the California Farm Worker Movement – Marshall Ganz

 Scrisă de cel care a dezvoltat metodologia “story of self” pentru cei din zonă politică sau de implicare socială. Pornește de le experiență lui în campaniile lui Cezar Chavez din California anilor ’60 și explică cum să transformi niște revendicări seci într-o mișcare socială cu emoție.


The Victory Lab: The Secret Science of Winning Campaigns  -Sasha Issenberg

 Este o istorie ultimilor 20 de ani de campanii americane, centrată pe ideea de mobilizare la vot, de soluții tehnice bazate pe analize de comportament social în acest domeniu


Win Bigly: Persuasion in a World Where Facts Don’t Matter-Scott Adams

 Este cartea lui Scott Adams (inventatorul lui Dilbert – benzile desenate) care vorbește de campania lui Trump și de obiectele mentale (“Big beautiful wall”) care pot să acapareze discursul, să genereze emoții și reprezentări vizuale


The Audacity to Win: How Obama Won and How We Can Beat the Party of Limbaugh, Beck, and Palin – David Plouffe și Believer: My Forty Years în Politics – David Axelrod

 Sunt cărțile celor două persoane cheie din campania lui Obama din 2004 (directorul de campanie și directorul de comunicare). Explică cronologic cum a decurs campania lui Obama, de la cineva aproape necunoscut până la ziua alegerilor)


The End of Big – Nicco Mele

 Nicco Mele este director la Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy de la Harvard.

 În tinerețe a fost printre promotorii Internetului în politică (în campania lui Howard Dean).

 Explică schimbările structural pe care le produce tehnologia, inclusiv în politică, prin trecerea de la structure mari, ierarhice, cu coordonare pe multe nivele, la “celule” mult mai independente, mai agile.


Doing Democracy: The MAP Model for Organizing Social Movements – Bill Moyers

 Este o abordare organizaționala a mișcărilor sociale, bazate pe o analiză a ciclului de viață al acestora în raport cu mediul în care există. Mapeaza foarte bine capacitățile de care este nevoie în diferite momente ale existenței mișcării, precum și rolurile esențiale într-o astfel de mișcare. Și de asemeni factorii care decid eșecul sau succesul. 

About the author

Add comment

By admin

Recent Posts

Recent Comments

Archives

Categories

Meta