“E o greseala comuna tuturor proiectelor IT sa subestimeze dificultatea oferirii de continut si timpii necesari.”
Citeam asta intr-un roman misto – Aer de Geoff Ryman. O carte SF buna pentru mintile antreprenoriale/pasionate de schimbare and stuff. Dar nu despre asta voiam sa vorbesc – o sa scriu un post pentru respectiva carte cand o termin.
1. Voiam sa remarc doar ca indiferent cum poleiesti sau ambalezi ceva, cate solutii tehnice destepte gasesti, cate efectele speciale faci – pana la urma continutul conteaza cel mai mult. Si faza nasoala e ca e ca e din cee in ce mai putin continut de calitate – adica in termeni absoluti continutul de calitate o creste, insa intr-un ritm mult mai mic decat continutul prost. Democratizarea publishingului (text, video, audio) inseamna de multe ori cresterea nivelului de zgomot. Care oboseste, si afecteaza imaginea de ansamblu. Si care da nastere la mode mediocre. Cu cat ceva este mai facil, cu cat barierele de intrare sunt ma joase, cu atat vei avea o calitate medie mai scazuta.
2. Si tot legat de continut, daca schimbam un pic “proiect IT” cu “oameni” – textul ar putea sa sune asa “E o greseala comuna tuturor oamenilor sa subestimeze dificultatea oferirii de continut si timpii necesari.” Folosim prea putin din resursele noastre (timp, bani) pentru a genera continut de calitatate (a ne gandi la noi, la lumea asta, a face lucruri care se ne descopere si sau sa ne invete ceva) , si prea mult timp pentru a incerca sa acumulam status, poleieli si signaling-uri sau pur si simplu sa supravietuim.
Catalin, eu am observat, ca om ( dar cred ca e la fel si pentru proiect IT ), pentru a genera continut de calitate, trebuie 1. sa scrii mult si 2. sa cenzurezi aproape la fel de mult
dupa subestimare, nefolosire resurse, alt motiv pentru care nu se face nici una din cele 2, e presiunea de a livra pentru a primi plata ( si a aduna cat mai multe plati )
cred ca am putea oferi mai multa calitate supravietuind, decat traind la cele mai inalte cote ( prin plati cantitative ) ; dar sunt necesare: 1. ca nivelul de supravietuire sa fie de bun simt si 2. lipsa lacomiei ( http://blog.360.yahoo.com/onofreiciuc?p=335 )
Sunt foarte de acord cu tine Mihai – time to market este esential in toate proiectele, fie ca e vorba de ceva comercial sau de insasi viata noastra. Si eu zic ca trebuie sa scrii mult (sau alta activitate care genereaza contentul) si sa o faci repede.
Si, intr-adevar, nici eu nu cred in starving artists. In general recompensa materiala este un factor foarte bun pentru ridicarea calitatii contintului daca nu este drive-ul generator (cand este drive-ul generator, atuni vei avea tone de junkuri comerciale foarte similare unele cu altele – vezi starea muzicii sau a filmelor americane, de exemplu).