De fapt, ar fi Day-Minus3, dar cand eram mic imi placea mult Day-O, plus ca rimeaza cu Heyo asa ca titlul ramane asa 🙂
M-am gandit sa scriu aici cateva cuvinte despre proiectul asta. Desi uneori ma gandesc ca e trist – candva foloseam blogul asta ca o parte integranta a vietii, in vreme ce acum e un fel de depozit-gazeta de perete. Dar e o vreme pentru toate, turn-turn-turn, daca stiti melodia 🙂 Asta ca in bancul cu cartea si filmul: daca nu ati avut chef sa cititi cartea, atunci ati avut ceva de asteptat pana sa apara melodia. Vreo 2200 de ani. Si dupa inca vreo 30 de ani a aparut si filmul
(BTW, uite acum mi-ar placea sa scriu despre variantele de traducere ale lui Cretia vs Bartolomeu Anania in Eclesiastul si Iov – mireanul vs calugarul, dar partea nasoala e ca de fapt trebuie sa scriu despre Heyo – whatever this heyo is – asa ca o sa las astea pentru alta data, poate nu asa de departe in timp).
Sa revenim la oaia alb-cu-roz Heyo.ro 🙂
Intai ce nu va fi heyo:
Heyo.ro nu va fi a paispea retea sociala pentru adolescenti. Nu vreu sa ia locul lui Hi5. Sincer nu vad marea valoare adaugata. Plus ca e cam dificil.
Cred ca in lumea noastra facilitatile de socializare sunt inerente oricarui produs online (fie ca e de publishing, fie ca e de servicii, fie ca e ceva de tipul comert online). Dar o comunitate, cred eu, nu se realizeaza doar de dragul comunitatii. Din punctul asta de vedere sunt fan DeviantArt. Sau Trilulilu, la noi. Sau a forumurilor pe o marca de automobile. Oamenii se strang acolo pentru ca au ceva de facut, nu doar ca sa se uite unul la altul. Fireste, pe termen lung se si imprietenesc, insa asa vine ca urmare a unor interese comune.
Heyo nu o sa vrea sa mute comunitati de pe Hi5, Netlog, Neogen, Facebook. Din contra, o sa inventam widgeturi cand o sa vina vremea sa sa ne legam de aceste comunitati.
Heyo.ro o sa fie un site de competitii. Unele mai traznite (Cea mai sonata poza de grup), altele mai aplicate (Cel mai bun fotbalist), altele mai elitiste (Cel mai tare chitarist), altele mai generale (Cel mai bun SMS de dragoste). De fapt, or sa fie zeci de competitii saptamanal. De fapt, sunt convins ca o sa primim propuneri mai bune decat ne-am putea gandi noi in 1000 de ani.
Vrem ca Heyo sa fie un site de entertainment. Si mai mult, fiecare sa isi faca meniul din competitiile care il tenteaza, sa intre in grupurile cu care e compatibil, si intr-un fel sa descopere chestii la care nu s-a gandit.
Poate sunt eu utopic, insa imi place sa cred – de fapt cred din tot sufletul – ca oamenii sunt foarte similari ca nivel de constiinta si inteligenta. Ca, din pacate, faptul ca unul asculta manele, iar altul Mozart nu se datoreaza unei diferente de inzestrare, ci unei diferente de oportunitati in educatie.
Fireste, nu sunt chiar atat de utopic incat sa afirm ca Heyo asta va fi un fel de Mezzo 🙂 Va fi in primul rand un site de fun. Insa, vom avea curajul sa propunem si competitii de tipul “Cea mai buna poezie de iubire” sau “Romane care merita citite” pe langa “Cea mai bombonik fata” 🙂
Imi place sa cred, ca avantajul mare al Internetului este posibilitatea de narrow-targeting, fata de modelul de broad-targeting al mediei traditionale (mama, cat de pompos suna asta). In esenta, imi place sa cred ca daca aduci in piata publica si chestii mai inalte, incet-incet ele isi vor gasi publicul. Stiu, suna un pic gen HG Wells – cu Forma lucrurilor ce au sa vina (Wells a fost foarte incantat de potentialul educativ al cinematografului – si apoi s-a desumflat – dar daca stam sa ne gandim nu a fost chiar asa pe termen lung: dovada ca exista National Geographic.)
Dar sa revin. Heyo va fi in primul rand un site de entertainment pentru adolescenti. Unde ei vor crea majoritatea continutului. Unde ei vor interactiona cu el. Dar egala masura va fi un site de smart-entertainment. Si, da stiu, o sa imi ziceti ca e o nisa, ca sunt multi cocalari. Dar am sa raspund la asta: pe vremea noastra Catavencu se vindea mai bine ca Infractoarea Roz. De ce ar sta acum lucrurile diferit? Tinerii din ziua de astazi nu sunt mai prosti ca noi, exista doar mai putine produse media pe zona lor predilecta (acum Internetul, adica) care sa ii stimuleze, sa vina cu ceva care sa puna rotitele in miscare. Sexualitatea sau vorbirea mai nonconformista nu exclud inteligenta. Prejudecatile si dorinta de sablonizare/inregimentare exclud inteligenta.
PS. Si sa ca nu abuzez de fosta mea casa online doar cand vreau sa comunic ceva profesional, promit sa scriu 5 posturi despre carti sau alte lucruri destepte la fiecare post despre online. E bine, ce ziceti? Si sper sa imi tin si promisiunea asta si promisiunea pentru Heyo. Adica smart-entertainment pentru ca sunt atatia pusti care chiar sunt smart. (Iar daca nu credem si ne luptam pentru asta, si ii manelizam din ce in mai mult, noi suntem aia vinovatii pentru placa – acum s-ar zice mp3-ul – aia cu cine o sa ne plateasca noua pensiile).)
Suna foarte bine, si Heyo, si promisiunile. Tin pumnii 🙂