Ai mei si-au pus internet prin Clicknet pentru ca acolo unde stau ei (la casa) RDS nu instala decat solutii profesionale (desi cablu TV avea). Apropo de asta, aceasi problema o are si Bobby Voicu in zona Unirii (cu rds-ul adica). Dar sa revenim la Romtelecom. Pentru o companie care se duce rapid la vale in zona de voce, nu se misca deloc bine pe date.
Bila alba: s-au miscat repede. O saptamana -doua.
Bile negre:
– trebuie sa mergi sa iti iei modemul
– trebuie sa iti instalezi singur (hardware si software) citind o brosurica care nu este foarte inteligibila
– pe foaia cu datele de conectare, parola si username-ul sunt cu litere mari, dar de fapt tu trebuie sa le bagi cu litere mici, desi nu scrie nicaieri
– in brosurica spune pe undeva suport telefonic 24/24 7/7, apel netaxabil and stuff. Am stat ieri mai mult de 30 de minute pe telefon asteptand sa raspunda cineva. Pe naiba 7/7
Pana la urma m-am lasat batut, apoi a trecut sora mea pe la ai mei si a avut ideea sa bage datele cu litere mici. De unde rezulta faptul ca am o sora mai isteatza decat mine.
Observatia mea e urmatoare: pentru mai mult de 85% din potentialul public operatiunea de instalare nu era tocmai simpla. Din contra, sunt convins ca cel putin 50% din oameni nu au izbutit sau au izbutit doar cu ajutor din partea altora. De ce nu au bagat o taxa de instalare optionala. Sunt convins ca pentru multi 60-70 RON nu e chiar asa de mult, si scapi de toate bataile de cap. Pe care tu ca Romtelecom oricum le-ai avea pe apelurile netaxabile (deci costuri brute) daca ai avea bunul simt sa ai suportul telefonic pe care te lauzi ca il ai.
Parerea mea e ca RTC este in situatia unui sinucigas aflat pe acoperisul unei cladiri. Staful RTC parca nu are ochi sa vada ce se intampla . Inteleg ca nu vorbesc ei romaneste dar totusi de asta ai consilieri de imagine , PR,etc.
De cealalta parte clientii tot mai nemultumiti.
Cand se fac statisticile cand se incheie un an financiar nu vede nimeni ca se apropie tot mai mult de marginea prapastiei? Clienti care renunta de tot la serviciile lor, care isi exprima nemultumirea pe Internet, pe la OPC, pe unde apuca.
BTW privind traficul de date, au o politica fair download data in care te anunta ca daca transferi mai mult de 3Gb intr-o saptamana , iti scad traficul la 128Kb saptamana viitoare.
Din câte ştiu eu se poate chema echipa pentru instalare, contra unei taxe de 20 de euro.
ÃŽn ceea ce priveÅŸte suportul, cred că ai avut tu ghinion. ÃŽn rarele ocazii când am sunat la ei mi s-a răspuns în maxim 15 minute, inclusiv o dată la 01:30 AM. Oricum, cel telefonic este cel puÅ£in comparabil cu “alternativii”, iar cel de pe teren este incomparabil.
Hm, mi se pare foarte ciudat ce spui. Din contră, oferta Romtelecom prinde foarte bine ÅŸi imaginea de pe forumuri este mult mai bună decât a altora. La imagine proastă este lider UPC care pierde clienÅ£i la greu – chiar în favoarea Romtelecom, atât pe partea de TV, cât ÅŸi pe partea de date. A trecut de mult vremea în care se renunÅ£a în masă la Romtelecom.
De asemenea, RTLC a recuperat mult şi pe partea de clienţi corporate.
Acel FUP nu s-a aplicat niciodată şi nici nu se va aplica. Cred că este mai degrabă o măsură de precauţie în caz de abuzuri. Măcar la RTLC limitările sunt transparente (chiar dacă nu sunt aplicate) în vreme ce la RDS nu ţi se spune nimic de porturile blocate, iar la UPC de limitările de trafic pe anumite direcţii.
Cristi, s-ar putea sa ia dreptate cu suportul in genere. Cert este ca sambata cand aveam nevoie de ei nu au raspuns timp de 30-40 minute. Poate nu au oameni pe acel intervar orar (desi nu era mai mult de 12 la pranz)
Cat priveste posibilitatea de a apela la instalarea contra-cost, asta ar fi fost bine sa fie scris chiar pe prima pagina a brosurii (“Daca ai alta treaba sau esti afon la chestii cu beculete si tranzistori, platesti 70 RON si te scapam de toate problemele”. )
RDS nu mai face conexiuni Internet via CaTV de multisor. Daca nu au infrastructura “Fiberlink” in zona Ics (in cazul de fata, in zonele de case), nu pupi net decit la bani de biz. Daca optezi pentru varianta asta, de pe la 100 USD in sus valoare contract se deplaseaza cu fibra pina in locatie.
In privinta internetului la romtelecom, o legatura pe un modem este infinit ma proasta in comparatie cu o legatura pe fibra optica (si utp).
In privinta telefoniei fixe am o intrebare.
La ce mai trebuie telefon fix acasa daca toti sau aproate toti membrii familiei au mobil ?
Cred ca este vorba nu de o utilitate ci de o obisnuinta (costisitoare si inutila).