proiectul secret

p

Emi si colegii lui de la Brainient vor sa faca o chestie misto pentru NetCamp  (NetCamp e copilul de suflet al lui Cristi Manafu si Dragos Novac – un fel de Le Web / Web 2.0 conference pentru spatiul .ro, cu invitati tari in afara si o sectiune de proiecte destepte.

Blogul Proiectului Secret (nume de cod) deja a inceput si oamenii baga tare – au la momentul de fata ideea de dezvoltat: un meta-motor de cautare pe siturile de imobiliare din .ro. Mi se pare o idee foarte misto.

Singura observatie e ca elementul disruptiv nu ar fi dupa mine integrarea cu google maps/yahoo maps deoarece astea nu au o rezolutie foarte buna pe .ro. Eu m-as focusa pe:

a). push not pull (adica sa imi setez niste criterii si sa primesc oferte pe RSS de exemplu)

b). un fel de analiza statistica (sa zicem ca vreau sa inchiriez 2 camere intr-o zona cum ar fi X,Y,Z si sa mi se spuna ca care e pretul zonei si cum a fost evolutia in timp)

c). dezintermediere (detectare care sunt anunturi de particulari si care de agentii)

Daca aveti alte idei, bagati si voi pe blogul Proiectului Secret.

Si multa bafta, oameni buni 🙂

About the author

6 comments

  • Apare o problema la dezintermediere, pentru ca site-urile selectate de Emi contin in proportie de 98% anunturi de la agentii imobiliare. Si dupa ce ar urma sa faca aceasta detectare? Exista un program folosit de agentiile imobiliare in acest sens, a facut istorie in lumea real estate-ului, se numes Argus, dar nu cred ca ar putea fi implementat.
    Pe ce criterii ar urma sa se faca acea statistica? Si mai ales, cum ar putea ei urmari evolutia pretului?
    P.S. Cand ai pus link catre NetCamp de fapt ai pus tot catre Emi 😉

  • Dap, majoritatea anunturilor sunt de la agentii. Nu e cel mai important feature. Cel mai important mod de implementare e sa numere anunturile de la acelasi utilizator (sau cu acelasi numar de telefon). Daca sunt peste X pe luna (2-3) in mod aproape cert e agentie. Nu e foarte greu.

    Cat priveste statistica eu as merge pe criteriul zonei (Cartier) si al numarului de camere. Cred ca majoritatea anunturilor au si pret.

    Pana la urma impresia mea e ca cel mai important feature e push-ul. Chiar astazi ma uitam pe okazii dupa niste carti si ma gandeam ce bine ar fi sa imi pot seta niste criterii (ex cuvinte cheie) si sa primesc intr-un feed RSS cand apare ceva.

    Schimb linkul acum 🙂

  • O sa aiba de luptat cu niste chestii grele de tot, sper ca entuziasmul sa tina pe parcursul proiectului care deja nu mai este secret, ca e foarte incalcita piata imobiliarelor online, asa ca un astfel de proiect, care sa mai atraga atentia asupra nevoilor de servicii ale utilizatorilor, este binevenit.
    Astept cu mare interes produsul final. La fel ca ei probabil.

By admin

Recent Posts

Recent Comments

Archives

Categories

Meta